2025. SZEPTEMBER 2. - NOVEMBER 6.
FALL
CINEMATIONS25
2025. OKTÓBER 1-31.
OKTÓBER 2.
ÁLMOK
(18) Drømmer 2024, 110 perc
A fiatal Johanne életében először lesz szerelmes – méghozzá a tanárnőjébe. Mivel nem szeretné, hogy feledésbe merüljenek az érzései, gondosan dokumentálja a szerelmét. Amikor édesanyja és nagymamája megtalálják a naplóját, megdöbbenek, de lenyűgözi őket a lány írásaiban rejlő erő. A napló szövege emlékezteti őket saját vágyaikra és elszalasztott lehetőségeikre. Ám az továbbra is kérdés, hogy mi történt valójában Johanne és a tanárnője között.
EGYÜTT
(16) Together 2025, 102 perc
2025-ös természetfeletti testről szóló horrorfilm, amelyet Michael Shanks írt és rendezett, rendezői debütálásában. A filmben a valós életben házas színészek, Dave Franco és Alison Brie alakítanak egy párt, akik vidékre költöznek, és egy rejtélyes erővel találkoznak, amely szörnyű változásokat okoz a testükben.
Az Együtt című film premierje a 2025-ös Sundance Filmfesztiválon volt, 2025. január 26-án, az Egyesült Államokban a Neon moziban július 30-án, Ausztráliában pedig a Kismet Movies moziban július 31-én került bemutatásra. Pozitív kritikákat kapott a kritikusoktól, és világszerte 28 millió dolláros bevételt hozott.
Egy prológusban egy keresőcsapat átfésüli az erdőt, két eltűnt személy nevét kiabálva. Két keresőkutya egy furcsa földalatti barlangban köt ki, ahol egy vízmedencéből isznak. Nem sokkal ezután a kutyák furcsa viselkedést mutatnak, látszólag megbabonázva egymást. A keresés véget ér. Később aznap este a kutyák gazdáját felzaklatja egy zűrzavar a kennelben - a kutyák vonyításának és rázkódásának hangja. Ahogy közeledik, zseblámpájával bevilágít a ketrecbe, és látja, hogy a két kutya szörnyű módon összeolvad.
Millie Wilson általános iskolai angoltanári állást kap, és vidékre költözik régi barátjával, a feltörekvő zenésszel, Tim Brassingtonnal, aki szülei nemrégiben bekövetkezett halála óta érzelmileg eltávolodott egymástól. Röviddel a költözés előtt Millie megkéri Tim kezét egy búcsúbulin, amit a barátaik rendeznek, de Tim habozik válaszolni, ami zavarba hozza Millie-t.
Új otthonuk közelében túrázva egy esőzés során a prológusban látott barlangba esnek, és úgy döntenek, hogy bent táboroznak az éjszakára. Tim iszik a barlangban lévő medencéből, majd felidézi annak az éjszakának a traumatikus részleteit, amikor anyját apja oszló holttestével az ágyban találta. Másnap reggel Tim és Millie azt veszik észre, hogy a lábaik részben összeragadtak, de miután elváltak egymástól, elengedik az ügyet. Tim olyan epizódokat kezd átélni, amikor megmagyarázhatatlanul fizikai vonzalmat érez Millie iránt, ami mindkettőjüket összezavarja és frusztrálja. Tim felkeres egy orvost, aki pánikrohamként utasítja el a tüneteit, és izomlazító tablettákat ír fel neki, mielőtt megemlíti, hogy egy helyi pár, Simon és Keri, nemrég eltűnt. Millie munkatársa, Jamie McCabe megjelenik otthonukban, hogy üdvözölje őket a környéken, és meghívja őt vacsorára. A pár elmeséli a barlangban szerzett élményeiket, amely Jamie magyarázata szerint egy New Age templom volt, mielőtt beomlott.
Millie kiteszi Timet a vasútállomáson egy koncertre, de Tim újabb epizódot él át, és elvonszolja magát Millie munkahelyére. A felháborodott Millie szembeszáll vele egy mosdófülkében, mire szexelnek, majd a nemi szerveik összeragadnak. Miután fájdalmasan kényszerítik magukat, hogy elváljanak egymástól, Jamie észreveszi őket. Millie később meglátogatja Jamie házát, hogy bocsánatot kérjen, és Jamie vizet kínál neki, amit megiszik. Az ezt követő beszélgetésben Millie elkezd beszélni néhány problémáról, amelyekkel Tim és ő a kapcsolatukban szembesültek. Jamie elmeséli Arisztophanész elméletét az erosz természetéről és eredetéről, és arra biztatja, hogy ne engedje el a "másik felét", majd felidézi a látszólag elhunyt férjével való kapcsolatát. Millie hirtelen távozik, miután meglát egy dezorientált Timet odakint.
A közösségi médiában közzétett fotóik exif adatait felhasználva Tim felfedezi, hogy Simon és Keri ugyanabba a barlangba látogattak, amelybe ő és Millie beleestek, miután észrevették a barlang körüli ugyanazokat a szimbólumokat, és sikertelenül próbálja meggyőzni Millie-t arról, hogy ketten ugyanazt a sorsot kaphatják, mint Simon és Keri. Azon az éjszakán Tim és Millie természetfeletti módon egymáshoz vonzódnak, ami miatt testük természetellenes módon eltorzul, amíg karjaik össze nem olvadnak. Pánikban beveszik Tim piruláit, mielőtt elájulnak. Tim egy székhez kötözve ébred, ahol Millie átvágja az összeforrt végtagjukat. Millie úgy dönt, hogy kórházba viszi őket, de rájön, hogy Jamie házában hagyta a kulcsait. Tim megígéri, hogy megvárja, amíg elhozza őket, de titokban visszatér a barlangba, és Simont és Kerit részben összeolvadva találja, mint egy groteszk humanoidot, akinek a felét nyakon szúrták.
Millie belép Jamie házába, és egy tévét talál, amelyen két férfi esküvői felvétele látható, akiket nem ismer fel, majd egy videót, amely egy rituálét ábrázol, amelyben a férfiak összeolvadnak. Jamie, akiről kiderül, hogy az említett egyesülés eredménye, megígéri, hogy boldogabbak lesznek, miután "egésszé válnak", és könyörög Millie-nek, hogy fejezze be az egyesülési folyamatot Timmel. Amikor Millie ellenáll, a férfi ugyanúgy elvágja a karját, ahogy a választópolgárainak a karját elvágták a szalaggal, mielőtt Millie megszökik.
Millie újra találkozik Timmel a kocsifelhajtójukon. Megemlíti a barlangban látott lényt, arra a következtetésre jutva, hogy az mindkét fél ellenállásának az eredménye a fúziós folyamattal szemben, aminek eredményeként a Simon-fél meghalt a fúzió közben, és kijelenti, hogy nem akar úgy végezni, mint ők. Öngyilkosságot készül elkövetni azzal, hogy elvágja a torkát, hogy megmentse Millie-t, annak ellenére, hogy a lány könyörgött neki, hogy ne tegye. Jamie okozta sebe majdnem halálosan elvérez, de Tim megmenti azzal, hogy karját a sebéhez köti. Elfogadva sorsukat, a két férfi megerősíti kölcsönös szerelmüket, és lassan táncol a "2 Become 1" című számra, átölelve egymást, miközben egyetlen lénnyé olvadnak össze.
Azon a hétvégén Millie szülei látogatóba érkeznek. Kopognak az ajtón – amelyet most a barlang szimbóluma díszít –, és egy látszólag normális, androgün személy fogadja őket, ami arra utal, hogy Millie és Tim befejezték a fúziós folyamatot.
Háttér 2024 februárjában Dave Franco és Alison Brie csatlakozott a film szereplőgárdájához, Michael Shanks rendezte a filmet az általa írt forgatókönyv alapján. A filmet a 30West, a Tango Entertainment és a Picturestart készítette és finanszírozta.
Bár a film Washington államban játszódik, a fő forgatás Melbourne-ben, Victoria államban, Ausztráliában zajlott. A filmet 21 nap alatt forgatták. Shanks partnere, aki egy szexjáték-gyártó cégnél dolgozott, ingyenesen biztosított élethű kellékeket egy olyan jelenethez, amelyben Brie és Franco nemi szervei összeragadnak. A film egy részében Brie és Franco egy protézist viselt, amely órákon át gyakorlatilag összefonta a karjaikat, aminek következtében a párnak együtt kellett használnia a mosdót.
Az összefonódási effektusok Larry Van Duynhoven tervező által készített protéziseket és a Framestore által biztosított számítógéppel generált képeket is magukban foglaltak. Tim és Millie – akiket a stáb „Tillie” becenévvel illett – egyesített verziójának megalkotásához Genevieve Camilleri effektfelügyelő kompozit képeket készített Brie-ről és Francóról a Nuke-on, hogy feltáruljon egy olyan arc, amely a pár ötvözeteként azonosítható. Erre utaló képként Brie-t parókában, Franco szemöldökének sminkmásolatában és barna kontaktlencsékben filmezték. Később Francót mozgáskövető pontokkal az arcán ugyanazon a helyszínen filmezték le, állkapcsát és ajkait pedig digitálisan rákomponálták Brie arcára.
OKTÓBER 9.
A MIHASZNA
(18) Urchin 2025, 99 perc
*
2025-ös brit drámafilm, amelyet Harris Dickinson írt és rendezett, ez volt az ő egész estés rendezői debütálása. Főszerepekben Frank Dillane, Megan Northam, Karyna Khymchuk, Shonagh Marie és Amr Waked.
A film világpremierje a 78. Cannes-i Filmfesztivál Un Certain Regard szekciójában volt 2025. május 17-én, ahol Dickinson elnyerte a FIPRESCI-díjat, Dillane pedig a szekció legjobb férfi főszereplőjének járó díjat. Az Egyesült Királyságban a Picturehouse Entertainment mutatta be a mozikban 2025. október 3-án.
Mike egy hajléktalan fiatalember Londonban, aki függőséggel és szegénységgel küzd. Egyik reggel pénzt fogad el egy idősebb pártól, de aztán észrevesz egy rejtélyes idősebb nőt, aki hegedül és bámulja őt. Később felfedezi, hogy eltűnt a pénztárcája, és Nathant azzal vádolja, hogy ellopta. Egy kávézó előtt veszekednek, amíg egy férfi, Simon közbe nem avatkozik. Mike visszaszerzi a pénztárcáját, de bocsánatot kér Simontól, aki felajánlja, hogy segít neki egy szendviccsel.
Séta közben azonban Mike hirtelen eszméletlenné teszi Simont, ellopja az óráját, és egy zálogházba rohan, hogy eladja. Kint letartóztatják, szembesítik a térfigyelő kamerák bizonyítékaival, és előzetes letartóztatásba helyezik. Felhívja az anyját – aki hidegen reagál –, és őrizetbe veszik.
Szabadulása után Mike-ot a börtönőr figyelmezteti, hogy ne térjen vissza. Találkozik Nadiával, aki támogatja a reintegrációját, és ideiglenesen egy szállón helyezik el. Felfedi neki, hogy örökbe fogadták, és nincs érdemi családi támogatása. Egyik este Mike furcsa légzést hall, és újra meglátja a hegedűsnőt, majd később zuhanyozik, miközben a kamera egy szürreális lefolyócsövet követ egy sötét, barlangszerű térbe.
Mike ruhákat talál egy jótékonysági boltban egy szakács állásinterjúhoz, de elmenekül, amikor Nathan megjelenik. Az interjú során bevallja bűnügyi nyilvántartását. Az étterem tulajdonosa, Franco, próbaműszakra alkalmazza. Mike beilleszkedik a konyhai személyzetbe, és folytatja a találkozókat Nadiával, ahol megtudja, hogy hamarosan egy közvetített találkozóra kerül sor Simonnal.
A munkahelyén Mike-ot felkérik, hogy kezeljen egy vendég ételpanaszait – amit Mike ellenáll, de végül megteszi. Frusztráltan beviharzik a konyhai raktárba, ahol végül egy újabb álomszerű vízió tárul elénk a barlangról. A közvetített találkozó során Simon megosztja vele, milyen bánatot okozott az eset a lányának és családjának, ami láthatóan felzaklatja Mike-ot.
Visszatérve a munkahelyére, Mike teljesítménye romlik; visszaviszik az ételt, és összetűzésbe kerül egy munkatársával. Franco kirúgja, megbízhatatlanságára hivatkozva. Mike visszatér korábbi munkájához, hulladékgyűjtőhöz. Andreával párosítják, akivel összebarátkoznak. Együtt alszanak, majd később részt vesznek egy táncműsorban, ahol Mike-nak visszaemlékezései vannak, amelyekből kiderül, hogy többször is megverte Simont, miután kiütötte. Saját tettein rémülten elmenekül.
Mike bizonytalansága fokozódik: a hostelben töltött ideje véget ér, visszatér az utcára, és megpróbál újra kapcsolatba lépni Nathannel. Nathant józanul találja, és Maryvel él. Mike kölcsönkér némi pénzt, de megpróbál többet elvenni; Nathan visszaköveteli a felesleget, és Mary visszatér, nyugodtan, de távolságtartóan. Mike egyre jobban beleéli magát az ördögi körbe, részeg és konfrontatív lesz egy éjszakai klubban. Miután kidobják, lopási kísérletet tesz egy boltban, és elveszti az eszméletét.
Visszatérve a kartonpapírból készült menedékébe, Mike zajokat hall maga mögött, kinyit egy ajtót egy elhagyatott lakásba, és egy sötét folyosóra kerül. Berántják egy kápolnaterembe, ahol a hegedűsnő és Nathan várakoznak, ünnepélyes csendben. Nathan hirtelen egy ajtón keresztül egy határtalan mélységbe löki. Mike tehetetlenül összeesik, végül magzatpózba kuporodva eltűnik a sötétségben.
Fejlesztés A filmet Harris Dickinson rendezte debütáló egész estés filmjeként. A gyártást a Devisio Pictures végezte, egy produkciós cég, amelyet a Dickinson Archie Pearch producerrel alapított. Dickinson a mentális egészségről és az „emberekről szól, akik a repedések közé esnek”, valamint arról, hogy „a rendszer hogyan okoz cserbenhagyja az embereket bizonyos módokon”. Scott O’Donnell producerként működött közre a filmben, amely 2024-ben elnyerte a Brit Filmintézet (BFI) Filmkészítési Alapjának gyártási támogatását.
AZÚR ÖSVÉNY
(16) O Último Azul 2025, 85 perc
Az Azúr ösvény lenyűgöző dél-amerikai tájakon mutatja be a késői önfelfedezés elementáris erejét. Gabriel Mascaro mágikus realizmusban bővelkedő, gyönyörűen fényképezett coming-of-age története a 2025-ös Berlinálén Ezüst Medvét nyert.
A közeljövő Brazíliájában az idős embereket távoli kolóniákra helyezik át, hogy helyet biztosítsanak a fiatalabb generációk számára. Tereza nem hajlandó beletörődni a sorsába, és valóra váltva álmait inkább nekivág egy hajóval az Amazonasnak. A kalandos út olyan sorsfordító találkozásokhoz vezet, amelyeket Tereza egész addigi életében elkerült.
FIRKÁK
(16) Sketch 2024, 92 perc
2024-es amerikai fantasy vígjáték, melyet Seth Worley rendezett. A főszerepekben Tony Hale és D'Arcy Carden látható. A film 2025. augusztus 6-án került a mozikba, és pozitív kritikákat kapott a kritikusoktól.
Taylor Wyatt egy özvegy apa, aki ingatlanügynök nővére, Liz segítségével szeretné eladni a házát. Fia, Jack kalandvágyó játékos, lánya, Amber pedig feltörekvő művész, aki gyakran rajzol a vázlatfüzetébe. Amber erőszakos, szörnyű vázlatai gondokat okoznak az iskolában, de az iskolai terapeuta azt javasolja neki, hogy folytassa a rajzolást, hogy levezethesse a dühét. Egy nap Jack megbotlik az erdőben a háza előtt, eltöri a telefonját és megsérül a keze. Véletlenül beleejti a telefonját egy közeli tóba, de miután kiveszi, észreveszi, hogy a telefon varázslatosan megjavult, és a kezén lévő horzsolások eltűntek. Jack titokban további tárgyakkal folytatja a tó erejének tesztelését, felkeltve nővére figyelmét. Jack követi az erdőbe, ahol a vázlatfüzete – melyben különféle népirtó szörnyek vannak – véletlenül a tóba esik.
Másnap a család furcsa, sárga, madárürülékre emlékeztető foltokat vesz észre az ablakon, amitől Jack tart, hogy Amber szörnyei életre keltek, mivel ábrázolásaik érintkeztek a tóval. Megpróbálja elmagyarázni apjának a tó erejét, de Taylor elutasítja. Amber szörnyei kísérteni kezdik a várost, olyan erőket mutatva, amelyek összhangban vannak Amber vázlatfüzetében leírtakkal, beleértve a pókszerű szemgolyókkal rendelkező pókokat, amelyeket "szeműeknek" neveznek, és amelyek kanonikusan ellopják az emberek holmiját.
Amber egyik szörnye, amelyet saját magáról mintázott, betör egy irodaszerboltba, hogy filctollakat és vázlatfüzeteket lopjon. Eközben, iskolába menet, egy másik szörny leszáll az iskolabuszra, és túszul ejti az iskolás gyerekeket. Amber irányításával nyugtató jazz zenét játszanak egy iPodon, hogy elaltassák a szörnyet, de ahogy a következő szám megszólal, amely egy erőszakos metál számot tartalmaz, a szörny azonnal felébred, és üldözni kezdi a gyerekeket, akik menekülnek a buszról.
Jack, Amber és osztálytársuk, Bowman újra találkoznak az erdőben, ahol a testvérek elmagyarázzák, hogy a tavat kell használniuk fegyverek és szövetséges lények életre keltésére, amelyekkel legyőzhetik a szörnyeket. A három testvér visszatér a testvérek otthonába, amelyet most súlyosan megrongáltak és az eyederek szinte teljesen kifosztottak, ahol elkezdenek rajzolni. Miután legyőzték az eyederek hullámát, a három fiú a tóhoz megy. Jack titokban magával hozza anyja hamvait, abban a reményben, hogy őt is újraélesztheti.
A tónál meglátják Amber saját maga által megalkotott szörnyetegét, amint az ellopott irodaszerek segítségével további szörnyeket rajzol és animál. Bowman megpróbálja megölni, de azonnal túlterhelődik. A testvérek megmentik, miután időben sikerül életre kelteniük fegyvereiket és szövetséges lényeiket, amelyek megkezdik a harcot a városban maradt szörnyekkel. Amber és Jack újra találkoznak apjukkal és Lizzel; Taylor könyörög Jacknek, hogy ne dobja anyja hamvait a tóba, de Jack elárulja, hogy a hamvak már elvesztek a faurnán lévő lyuk miatt. Visszatérnek otthonukba, ahol folytatják szokásos életüket.
Produkció Worley teljes hosszúságú rendezői debütálása, a korábbi, koncepciófilmként is funkcionáló Darker Colors című rövidfilmjének bővítése. Hale a filmet a Jurassic Park és az Agymanók keverékeként jellemezte.
KEZDETEK
(16) Begyndelser 2025, 96 perc
Thomas és Ane válófélben vannak, de ezt még nem mondták el gyermekeiknek. Amikor Thomas épp a barátnőjéhez költözne, Ane sztrókot kap. A pár úgy döntött, egyelőre egy háztartásban maradnak, és szembenéznek új élethelyzetük kihívásaival.
TRON: ARES
(12) Tron: Ares 2025, 119 perc
2025-ös amerikai sci-fi akciófilm, melyet Joachim Rønning rendezett Jesse Wigutow forgatókönyvéből, David Digilio és Wigutow története alapján. Ez a Tron-sorozat harmadik filmje, és a Tron: Örökség (2010) folytatása. A filmben olyan szereplők szerepelnek, mint Jared Leto, Greta Lee, Evan Peters, Jodie Turner-Smith, Hasan Minhaj, Arturo Castro és Gillian Anderson, Jeff Bridges pedig visszatér Kevin Flynn szerepéhez az előző filmekből.
A Tron: Örökség folytatásának fejlesztése 2010 októberében kezdődött a franchise-alkotó, Steven Lisberger által. 2017 márciusában a Walt Disney Pictures egy lágy újraindítás felé terelte a terveket, amelyben Leto egy új karaktert alakítana. Garth Davist nevezték ki rendezőnek 2020 augusztusában, amikor Wigutow dolgozott a forgatókönyvön, de 2023 januárjában lemondott. Rønning egy hónappal később váltotta. A forgatás várhatóan 2023 augusztusában kezdődött volna, de a 2023-as Amerikai Írószövetség és a SAG-AFTRA sztrájkjai miatt késett. A forgatás végül 2024 januárjában kezdődött Vancouverben, és májusban fejeződött be. Augusztusra bejelentették, hogy a Nine Inch Nails ipari rockzenekar szerzi a zenét. A zenekar tagjai, Trent Reznor és Atticus Ross, a film executive producerei voltak, Joseph Kosinski, a Legacy rendezője mellett.
A Tron: Arész premierje október 6-án volt Los Angelesben, az Egyesült Államokban pedig a Walt Disney Studios Motion Pictures forgalmazásában jelent meg 2025. október 10-én. A film világszerte 60,5 millió dolláros bevételt hozott, és vegyes kritikákat kapott a kritikusoktól.
2024-ben 15 év telt el azóta, hogy Sam Flynn megpróbálta kimenteni apját, Kevint a Gridből. Az ENCOM és a Dillinger Systems – az ENCOM korábbi vezetőjének, Ed Dillingernek az unokája, Julian vezetésével – versenyt futnak, hogy digitális konstrukciókat valóra váltsanak. Az ENCOM vezérigazgatója, Eve Kim és partnere, Seth Flores ellátogatnak egy távoli alaszkai állomásra, amelyet Kevin Flynn állított fel évtizedekkel ezelőtt, abban a hitben, hogy számítógépei birtokolják az „állandósági kódot”, amely megtöri a konstrukciókat visszatartó 29 perces akadályt. Miután megtalálják a kódot, egy digitális narancsfát visznek át a való világba, ahol az órákig fennmarad.
Eközben a Dillinger központjában Julian bemutatja Arészt, egy Master Control Programot (MCP) a részvényeseknek, azt állítva, hogy ő a „tökéletes, feláldozható katona”. Arész váratlan öntudatot mutat, megjegyezve Julian közömbösségét a túlélése iránt, és érdeklődését a valós jelenségek iránt. Miután Arész dematerializálódik, Julian édesanyja, Elisabeth aggodalmát fejezi ki a korlátozott élettartam miatt. Julian ezt figyelmen kívül hagyja, és később Arest felhasználja az ENCOM központi számítógépének megtámadására a kódért. Biztonsági harc bontakozik ki, amikor Ares letölti Eve személyes adatait. Szökésük során Ares, programozása ellenére, megpróbálja megmenteni a Caius nevű sérült programot, de Julian kihúzza őt és letiltja az ENCOM Gridjét.
Eve és Seth visszatérnek az ENCOM-ra egy merevlemezzel, amely a kódot tartalmazza. Kollégájuk, Ajay Singh figyelmezteti Julian kibertámadására, ami arra kényszeríti Eve-et, hogy meneküljön, miközben Julian és Ares követi őt, Ares és helyettese, Athena pedig fényciklusokkal üldözi Eve-et. Eve eltalálja Athenát és eltéríti a fényciklusát, de Ares egy közeli kikötőben sarokba szorítja, ahol Eve megsemmisíti a meghajtót. Ares felismeri Eve empatikus válaszát, amikor Julian digitalizálja őt a Dillinger Griddel, mielőtt Ares és Athena feladják a dolgot.
Julian egyre elszántabbá válik a kód visszaszerzésében. Ares felfedi, hogy megszerezhető Eve azonosító lemezével, de ennek eredményeként megöli őt; Julian elfogadja ezt a kockázatot. Árész azonban ezután hazudik Athénének, azt állítva, hogy Dillinger "beteg", és alkudozni próbál Évával, állandóságot kérve Éva szabadságáért cserébe. Athéna azonban, aki gyanakszik Árész viselkedésére, felveszi a kapcsolatot Dillingerrel, és visszatér azzal a paranccsal, hogy megszabadítsa Árészt. Árésznek és Évának sikerül kitérnie üldözőik elől, és visszatérniük Dillinger központjába, ahol Julian kigúnyolja Árészt, miközben menekülnek.
Úton az ENCOM központja felé Éva és Árész elgondolkodnak motivációikon, Árész pedig megállapítja, hogy Éva a húgával szembeni kisebbrendűségi érzésből üldözte az Állandósági Kódexet, aki humanitárius projekteken dolgozott. Éva rájön, hogy a kód egy példánya múzeumi darabként lehet az ENCOM-ban. Újra találkoznak Seth-tel, hogy digitalizálják és feltöltsék Arészt Flynn eredeti hálózatára. Athéna megsemmisíti a részecskelézert, hogy csapdába ejtse Arészt, majd üldözőbe veszi Évát. A sprinklerrendszer aktiválódik, és Athéna egy pillanatra öntudatossá válik, mielőtt dematerializálódik. Ajay és asszisztense, Erin megérkeznek, Seth és Eve pedig elmagyarázzák tervüket, hogy Athéna saját részecskelézerét használják fel, hogy kiszabadítsák Arészt és megakadályozzák Julian útját.
Elisabeth, miután igazgatótanácsa visszahelyezte vezérigazgatónak, Julian viselkedése miatt frusztrált, megpróbálja kikapcsolni a részecskelézereket, de Athéna újra materializálódik és halálosan leszúrja, emlékeztetve Juliant az utasításaira, hogy megszerezze a kódot. Flynn primitív rácsán Arész Flynn egy aspektusával találkozik, és megvitatják Arész állandóság utáni vágyát. Arész állandó élet utáni vágya és belső zavarodottsága felkelti Flynn érdeklődését, ezért megadja Arésznek az állandóság kódját, mielőtt Arész újra materializálódik Flynn Árkádjában egy új, fehér kiemelésekkel díszített ruhában.
Athéna egy Felismerővel bejut a városba, hogy megtalálja Evét, és végül elfogja, miközben az ENCOM személyzete áttöri a Dillinger-rácsot. Miután Athéna elfogja Evét és felkészül a visszatérésre Dillingerbe, Arész elfogja őket, összetűzésbe kerülve Athénával és szövetségeseivel. Ajay, Seth és Erin behatolnak a Dillinger központi számítógépébe és leállítják azt, megakadályozva ezzel, hogy bármelyik Dillinger program (megtiltva Arész újjáéledjen) újra és újra materializálódjon. Egy sebesült Athena utoljára dematerializálódik Arész karjaiban. A hatóságok rajtaütnek a Dillinger központján, de Julian lézerrel digitalizálja magát. Éva és Arész külön utakon járnak, az ENCOM pedig a permanens kódot használja a világ javára.
Arész később képeslapot küld Évának a Hálózaton kívüli életéről, és azt tervezi, hogy megtalálja Samet és Quorrát. Eközben Julian belép a Dillinger Hálózatba, és átalakul egy azonosító lemez által, amely nagyapja Sark programjához tartozott.
Fejlesztés A Tron: Örökség közvetlen folytatásának fejlesztését 2010 októberében jelentette be a franchise-alkotó, Steven Lisberger, és a Legacy forgatókönyvírói, Edward Kitsis és Adam Horowitz visszatérnek. 2011 áprilisában Joseph Kosinski rendező kijelentette, hogy a forgatókönyv még fejlesztés alatt áll, miközben megerősítette, hogy a film ott folytatódik, ahol a Tron: Örökség véget ért. Kijelentette, hogy Garrett Hedlund Sam Flynnjének és Olivia Wilde Quorrájának karakterei közötti kapcsolat lesz a "következő lépés", a cselekmény pedig a való világban lezajlott kalandjaikat követi. Március 31-én Kosinski azt mondta, hogy a film forgatókönyve várhatóan két hét múlva elkészül, és a munkacíme TR3N.
Júniusban arról számoltak be, hogy David DiGilio forgatókönyvírót bízták meg a forgatókönyv megírásával, mivel Kitsis és Horowitz kiszálltak a Volt egyszer egy televíziós sorozatuk fejlesztéséből. 2012 márciusában Bruce Boxleitner kijelentette, hogy szerinte a forgatás már 2014-ben elkezdődhet, miután Kosinski elérhetővé válik az Oblivion című filmhez való elkötelezettsége miatt. Júniusban Kitsis és Horowitz kijelentették, hogy továbbra is részt vesznek a projektben, bár decemberre Jesse Wigutow-t felbérelték a forgatókönyv átírására. Ugyanebben a hónapban megerősítették, hogy Boxleitner és Hedlund visszatérnek a folytatáshoz.
2015 márciusában kiderült, hogy a Disney hivatalosan zöld utat adott a harmadik filmnek, Hedlund, Kosinski és Wilde visszatérésével, a forgatás pedig októberben kezdődik Vancouverben. Májusban bejelentették, hogy a Disney elvetette a filmet, Hedlund kijelentette, hogy a törlés oka a Tomorrowland kasszasikerének köszönhető. Júliusban Boxleitner bejelentette, hogy a film lemondása véget vetett a franchise-hoz való visszatérés iránti érdeklődésének, míg szeptemberben Hedlund kijelentette, hogy azt mondták neki, hogy a folytatás nem "teljesen halott", és érdeklődne a visszatérés iránt, ha bejelentenek egy új filmet.
2016 augusztusában Brigham Taylor, a Disney akkori fejlesztési vezetője elárulta, hogy tárgyalások folynak a Tron jövőjéről. 2017-ben Kosinski kijelentette, hogy a folytatás inkább "kriogén fagyasztásban" van, mintsem teljesen törölve. A Disney akkori Lucasfilm és Marvel felvásárlását tulajdonította a Tron háttérbe szorításának okaként. Justin Springer producer szerint a félbehagyott folytatás címe állítólag Tron: Felemelkedés volt.
2017 márciusában arról számoltak be, hogy a franchise egy lágy újraindítás felé halad a Legacy folytatás helyett, Jared Letóval, akit egy új karakter, Arész producere és megformálójaként jelöltek meg, akit az Ascension forgatókönyv korábbi verzióiból megtartottak. A film alapjai Springer és Lisberger között a Legacy fejlesztése során folytatott beszélgetésben gyökereztek, amelyben arról beszélgettek, hogyan született meg az eredeti film, vagyis arról, hogy Lisberger megszállottan foglalkozott az idegenekkel való első találkozással az 1970-es évek végén és az 1980-as évek elején, amikor a Massachusetts Institute of Technology környékén élt. Ez arra késztette, hogy elgondolkodjon, mi van, ha az intelligens élet nem a világűrből, hanem egy olyan gép belsejéből származik, amelyet emberek hoztak létre, de nem irányítottak. Bár az Ascension forgatókönyvét elvetették, a filmesek tudatosan úgy döntöttek, hogy Arész történetének egy részét ebből a verzióból fejlesztik tovább, különösen az alapkoncepciót, mivel úgy érezték, hogy az továbbra is releváns marad. A Legacy megjelenése óta Arész koncepciója évről évre relevánsabbá vált a megjelenéséig, ahelyett, hogy elavulttá vált volna, annak ellenére, hogy megőrizte a régebbi elképzeléseket. 2020 augusztusában Garth Davist szerződtették a film rendezésére, Wigutow pedig továbbra is a forgatókönyv írásával bízták meg. Akkoriban Patrice Vermette-et szerződtették a film látványtervezőjének.
2022 márciusában Leto megerősítette, hogy a film még mindig készül. 2023 januárjára Davis távozott rendezői posztjáról, Joachim Rønning pedig tárgyalásokat kezdett a rendezői poszt átvételéről.[34] Vermette látványtervezői posztjáról is távozott. Júniusban Evan Peters, Greta Lee és Jodie Turner-Smith csatlakozott a stábhoz, és kiderült, hogy Jack Thorne írta a forgatókönyv vázlatát. Cameron Monaghan és Sarah Desjardins a következő hónapban csatlakoztak. 2024 januárjában Gillian Anderson csatlakozott a stábhoz egy nem nyilvános szerepben. A Legacy című filmben szereplő előzetesek ellenére Rønning 2025 szeptemberében megerősítette, hogy Jeff Bridges lesz az egyetlen visszatérő színész a korábbi filmekből, megismételve Kevin Flynn szerepét, miközben megerősítette, hogy sem Hedlund Sam Flynnként, sem Cillian Murphy Ed Dillinger Jr.-ként nem tér vissza a Legacyból, mind kreatív döntések, mind a színészek érdeklődésének hiánya miatt. Springer úgy érezte, hogy a cameo-szereplések „bedobása”, mint egy „emberek felvonulása”, rajongói szolgálatnak tűnik, ami nem szolgálja a történetet, ezért úgy döntöttek, hogy csak olyan módon hozzák vissza a karaktereket, amelyek emlékeztetik a közönséget a franchise iránti szeretetükre, de meglepik őket egy működőképes módon. Annak ellenére, hogy a film nem a Legacy cliffhanger befejezését vagy Sam és Quorra sorsát kívánja bemutatni, Springer megerősítette, hogy nem mond ellent ennek a befejezésnek, és hogy a Legacy továbbra is kánon.
A stúdió azt tervezte, hogy egy mesterséges intelligencia által generált karaktert adnak hozzá a filmhez, aki Flynn, egy Bit nevű katona segítője lett volna, aki belép a való világba, de a tervet a forgatás előtt elvetették, hogy elkerüljék a lehetséges vitákat a mesterséges intelligencia filmkészítésben való szabályozását övező társadalmi és kormányzati kérdések közepette. Ennek ellenére Bit továbbra is jelen van a végső filmben, bár ehelyett úgy ábrázolják, mint az eredeti Tronban, egy tárgyként, amely csak "igent" vagy "nemet" tud mondani.
PÁVA - VALÓDI VAGYOK?
(16) Pfau - Bin ich echt? 2024, 102 perc
Matthias bérelhető szerepeket tud utánozni: művelt barát, tökéletes fiú és edzőpartner. A mindennapos színlelésben jártas szakember igazi kihívása abban rejlik, hogy önmaga legyen.
OKTÓBER 16.
ÉRINTÉS
(12) Familiar Touch 2025, 91 perc
2024-es amerikai dráma, melyet Sarah Friedland írt, rendezett és producált, debütáló narratív filmjeként. Főszerepekben Kathleen Chalfant, Carolyn Michelle Smith, Andy McQueen és H. Jon Benjamin látható.
Világpremierje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon volt 2024. szeptember 3-án, ahol elnyerte a Jövő Oroszlánja, valamint az Orizzonti szekció legjobb rendezői és legjobb női főszereplő díját. A filmet 2025. június 20-án mutatta be a Music Box Films.
Az (öreg)kort bemutató filmként reklámozott Familiar Touch egy nyolcvanéves nőt (Kathleen Chalfant) követ nyomon, aki egy idősek otthonába lép, küzdve önmagával és gondozóival való kapcsolatával, miközben kognitív hanyatlással is küzd.
FEKETE TELEFON 2
(18) The Black Phone 2 2025, 114 perc
2025-ös amerikai természetfeletti horrorfilm, melyet Scott Derrickson rendezett, a forgatókönyvet C. Robert Cargill-lel közösen írta, a produceri munkálatokat pedig Jason Blum végezte. A film a Fekete Telefon (2021) folytatása. A filmben Ethan Hawke, Mason Thames, Madeleine McGraw és Jeremy Davies ismét feltűnik szerepeikben, a szereplőgárdában pedig Demián Bichir is szerepel.
A Fekete Telefon 2 premierje a Fantastic Fesztiválon volt 2025. szeptember 20-án,[4] és az Egyesült Államokban az Universal Pictures forgalmazásában október 17-én jelent meg. A film általánosságban pozitív kritikákat kapott a kritikusoktól, és világszerte 42 millió dolláros bevételt hozott 30 millió dolláros költségvetéssel.
1982 októberében, négy évvel azután, hogy Finney Blake megölte a Grabbert, húga, Gwen álmokat kezd látni, amelyekben 1957-ben az Alpine Lake Campben történt gyilkosságokat lát. Az egyik álom során hívást kap édesanyjától, Hope-tól, akinek a gyilkosságok idején hasonló álmai voltak.
Gwen eltökélten próbálja kideríteni az igazságot, ezért meggyőzi Finneyt és Ernestót, a néhai Robin Arellano testvérét, hogy utazzanak az Alpine Lake Campbe, egy keresztény ifjúsági táborba, ahol Hope is tinédzserként dolgozott. Amikor megérkeznek, egy heves hóvihar csapdába ejti őket néhány másikkal: a tábor felügyelőjével, Armandóval, unokahúgával, Mustanggal és két tábori alkalmazottal, Kenneth-tel és Barbarával. A három gyerek nyomozni kezd, hogy mit jelenthetnek Gwen álmai.
A második éjszakán Finney hívást kap a tábor nem működő nyilvános telefonján, ezúttal a Grabbertől. A halálból szólva a Grabber bosszút esküszik, Finneyt hibáztatva, amiért arra kényszerítette, hogy megölje a saját testvérét, és véget vetett az életének. Pillanatokkal később Gwen-t álmában brutálisan megtámadja a Grabber, de Finneynek, Ernestónak és Mustangnak sikerül megmenteniük. A megrendült csoport a tábor kápolnájában gyűlik össze, ahol Armando és a többiek rájönnek, hogy meg kell találniuk a Grabber Alpine Lake Campből származó áldozatainak holttesteit, hogy enyhítsék hatalmát az álombirodalom felett. A csoport arra a következtetésre jut, hogy a holttestek a Maru-tó alatt vannak.
Ahogy tovább nyomoznak, felfedezik, hogy Armando, Hope és a Kapaszkodó már réges-régen ismerték egymást a táborban. Azon az éjszakán Gwen ismét egy álomba merül, ahol szembesül a Kapaszkodóval, aki felfedi, hogy Hope nem követett el öngyilkosságot, hanem valójában megölte őt, megrendezve azt, hogy öngyilkosnak tűnjön. Ezután megpróbálja megölni Gwen-t, akinek az álomban szerzett sérülései a valóságban is megnyilvánulnak. Gwennek sikerül hatalmat szereznie álmában, és visszavágnia, mielőtt Finney és Ernesto felébreszti. Eközben Armando a fiúk holttesteit keresi. Másnap megérkezik Finney és Gwen apja, Terrence, aki kölcsönkért egy hóekét, hogy odaérjen. Gwen szembesíti Terrence-t és Finney-t alkohol- és drogfüggőségükkel, hogy ne gondoljanak traumatikus múltjukra. Úgy döntenek, hogy maradnak, hogy legyőzzék a Kapaszkodót, és nyugalomra helyezzék a meggyilkolt fiúkat.
Később Kenneth és Barbara kíséretében a csoport visszatér a befagyott tóhoz, hogy megtalálják a három eltűnt fiút. Miközben keresgélnek, Gwen ismét elalszik, és megtámadja a Kapaszkodó. A Kapaszkodó megpróbálja megölni Finneyt, Terrence-t és a többi jelenlévőt is. A küzdelem során Gwen megtalálja a fiúk holttesteit a jég alatt, ezzel megfosztva a Kapaszkodó erejétől. A Kapaszkodót brutálisan megtámadja Finney, Gwen és a meggyilkolt fiúk szellemei, mielőtt a gyerekek a befagyott tó alá vonszolnák. Másnap, miközben Gwen és Finney távozni készülnek, Gwen hívást kap a tábor fülkéjén Hope-tól, aki elmondja Gwennek, mennyire büszke rá, valamint egy üzenetet küld Finneynek Robintól.
Produkció 2022 júniusában Scott Derrickson azt nyilatkozta, hogy bár Joe Hill védte a 20th Century Ghosts című, névadó történetét, a szerző felvetett neki egy „csodálatos ötletet” egy folytatásra, amelynek rendezésére nyitott, ha A fekete telefon sikeres lesz. Augusztusban Derrickson és Hill megerősítették, hogy tárgyalásokat folytattak a stúdióval a folytatás elkészítéséről. Derrickson az első film pénzügyi sikerét a projekt fejlesztésének egyik katalizátoraként említette. Hill azt mondta, hogy a folytatás megírására való ihletet a Grabber maszkjainak „ikonikus képei” adták.
2023 novemberében arról számoltak be, hogy Ethan Hawke, Mason Thames, Madeleine McGraw és Jeremy Davies visszatérnek az első filmben játszott szerepükhöz. Miguel Cazarez Mora is feltűnik majd, bár az eredetitől eltérő szerepben. A forgatókönyvet Scott Derrickson és C. Robert Cargill írta, a duó a folytatás producereként is közreműködött. Decemberben megerősítették Derrickson visszatérését rendezőként. 2024 szeptemberében Demián Bichir csatlakozott a stábhoz. A Mysterium munkacímű film fő forgatása 2024. november 4-én kezdődött Torontóban és Hamiltonban, és 2025. január 15-én ért véget, Pär M. Ekberg operatőri feladataival. Decemberben Arianna Rivas csatlakozott a stábhoz.[18] A forgatás 2025. január 23-án ért véget. A film zenéjét Atticus Derrickson, a rendező fia szerezte.
JÓ SZERENCSE
(16) Good Fortune 2025, 98 perc
025-ös amerikai természetfeletti vígjáték, melyet Aziz Ansari írt és rendezett debütáló rendezői filmjeként. A főszereplők Seth Rogen, Ansari, Keke Palmer, Sandra Oh és Keanu Reeves. A filmet a Garam Films, az Oh Brudder Productions, a Keep Your Head és a Yang Pictures gyártja. A film egy Gabriel (Reeves) nevű angyalt követ, akinek a kudarcba fulladt kísérlete, hogy megmutassa Arjnak (Ansari), egy küszködő férfinak, hogy a pénz nem oldja meg a problémáit – azzal, hogy testet cserél gazdag munkaadójával, Jeffel (Rogen) –, ahhoz vezet, hogy Gabriel elveszíti szárnyait, miközben angyalként végzett munkája elkezd széthullani körülöttük.
Miután 2022-ben felfüggesztették eredeti rendezői debütálását, a Being Mortalt a Searchlight Picturesnél, Ansari tervei szerint rendezni fogja a Good Fortune-t. Szerette volna egy vígjátékot készíteni azzal a szándékkal, hogy azt moziba is bemutassák, a Barbie (2023) sikerét pedig egy ilyen projekt életképességének bizonyítékaként említette. Ansari régi barátja, Rogen, aki számos elem beépítését inspirálta a filmbe, röviddel azután csatlakozott, hogy a Halandóság című filmet félretették.
A film forgatásának kezdete 2023 májusa lett volna, de a 2023-as Amerikai Írószövetség sztrájkja miatti, a hónap közepén leállt produkció miatt a forgatás 2024 januárjának végén kezdődött Los Angelesben, amikor Palmer bejelentette, hogy csatlakozik a stábhoz. A forgatás nagy része 2024 áprilisa előtt befejeződött, néhány jelenetet később vettek fel, miután Reeves két héttel a forgatás megkezdése után elszenvedett sérülése begyógyult.
A Good Fortune premierje a Torontói Nemzetközi Filmfesztiválon volt 2025. szeptember 6-án, az Egyesült Államokban pedig 2025. október 17-én mutatták be. A film pozitív kritikákat kapott a kritikusoktól.
Gabriel egy alacsony rangú őrangyal, akinek az a feladata, hogy megmentse az embereket a balesetektől, miközben SMS-ezik és vezet, de elveszett lelkeket szeretne megmenteni. Egy nap megmenti Arjt, a dokumentumfilmes karriert befutót, aki alkalmi munkákat vállal, részmunkaidőben dolgozik egy barkácsboltban, és az autójában él. Kíváncsiságból néhány napig figyeli Arjt.
Arj randizni kezd a munkatársával, Elenával, aki szakszervezetet próbál létrehozni az üzletben. Ételszállítás közben Arj találkozik Jeffel, egy gazdag tech-befektetővel, és meggyőzi, hogy alkalmazza asszisztensnek. Jeff egy állítólag megfizethető éttermet ajánl Arjnak, ahová elviheti Elenát, de amikor az étterem nagyon drága lesz, Arj Jeff céges hitelkártyájával fizet az étkezésért. Jeff ennek eredményeként kirúgja.
Arj felfedezi, hogy az alkalmazás, amellyel korábban pénzt keresett, kitiltotta, és plazmaadományozáshoz fordul. Utána elalszik egy Denny's-ben, és rájön, hogy az autóját elvontatták a kifizetetlen parkolási bírságok miatt. Érzékelve, hogy Arj a mélypontra jutott, Gabriel megmutatja magát Arjnak, és reményt merítve a jövőjéből, de Arj jövője komor. Gabriel azt mondja neki, hogy Jeffhez hasonló gazdagság és siker nem fogja megoldani a problémáit, és felcseréli Arj és Jeff életét, hogy bebizonyítsa igazát. Arj felfedezi, hogy most egy gazdag tech-befektetőként él Jeff összes vagyonával, és egy mit sem sejtő Jeff most az asszisztense. Gabriel csalódására Arj elragadtatva jön rá, hogy a gazdagság megoldotta az összes problémáját.
Gabriel tetteire Martha, a felettese bukkan fel. Azt mondja neki, hogy Arjnak bele kell egyeznie, hogy visszacserélje az életét Jeff-fel, és büntetésből elveszi Gabriel szárnyait. Egy buli során Gabriel szembeszáll Arjjal, és visszaadja Jeffnek az emlékeit. A három férfi megbeszéli a helyzetet, és Arj végül néhány nap múlva beleegyezik, hogy visszacserélje az életét, de nem hajlandó anyagilag segíteni Jeffnek, hogy Jeff láthassa, hogyan élt Arj. Gabriel Jeffhez csatlakozik, beköltöznek egy motelbe, és megpróbálnak jövedelemforrást találni.
Arj odamegy Elenához és kapcsolatot kezd vele, de a lány szakít vele, amikor Arj arra utal, hogy a szakszervezeti munkája nem fontos. Vezetés közben Arj üzenetet küld Elenának, hogy kibéküljön, és összetöri az autóját, kómába esve. Jeff és Gabriel nehezen boldogulnak, és végül az autójukban alszanak. Martha kirúgja Gabrielt, mert nem tudott reményt ébreszteni Arjban, és emberré változtatja. Gabriel mosogatóként kap munkát, és hamarosan frusztrálttá válik, hogy milyen nehéz megélni.
Arj felébred a kómából, és memóriavesztést színlel, hogy elkerülje a Jeffel való visszatérést. Miután kirúgják kézbesítői állásból, mert a cég átállt a robotizált kézbesítésekre, Jeff azt tervezi, hogy beoson Arj otthonába, és elkeríti drága óráit. Ő és Gabriel akkor érkeznek, amikor Arj születésnapi bulit rendez magának.
Arj a bulin találkozik Elenával, aki vendéglátóként dolgozik. Az este végén Elena azt mondja neki, hogy nem akar gazdag lenni, de továbbra is harcolni akar azért, amiben hisz, még akkor is, ha ettől nem gazdagodik meg. Később Arj rajtakapja Jeffet, amint megpróbálja ellopni az órákat, és ijedtében karba lövi, véletlenül felfedve, hogy az emlékezetkiesése színlelt volt. A kórházban Arj beleegyezik, hogy visszaváltozik, de Gabriel azt mondja, hogy ez nem fog működni, hacsak Arj nem akar visszatérni a saját életéhez. Martha meglátogatja Gabrielt, és elmondja neki, hogy mások is reményt adhatnak egymásnak – nem mindig kell ezt egyedül megtenniük.
Arj, Jeff és Gabriel salsázni mennek Elenával és a barátaival. Arj azt mondja Gabrielnek, hogy fél a visszaváltástól, mert újra küzdeni fog, és nem akar szembenézni az ismeretlennel. Gabriel azt mondja neki, hogy félt, miután emberré vált, mivel nem tudta, mi fog történni, de sok földi örömöt élvezett, és mindenkit megszeretett, akivel valaha találkozott. Gabriel szavai megnyugtatják, és Arj készségesen visszaváltozik Jeff-fel.
Arj visszarepül abba az időbe, miután az autóját elvontatták, Jeff pedig visszakerül a normális életébe. Jeff kifizeti Arj lefoglalási díját, és az egyik általa alapított ételkiszállító alkalmazás ülésén követeli az igazgatótanácstól, hogy bánjanak sokkal jobban az alkalmazáson dolgozókkal, olyan juttatásokkal, mint a magasabb fizetés. Új életre kelve Arj dokumentumfilmet kezd el készíteni a gig-munkásokról, és folytatja romantikus kapcsolatát Elenával, miközben Gabriel vigyáz rájuk.
Fejlesztés Miután 2022-ben felfüggesztették első rendezői projektjét, a Being Mortalt a Searchlight Picturesnél Bill Murray sztár állítólagos nem megfelelő viselkedése miatt, Aziz Ansari folytatta következő tervezett produkcióját, a Good Fortune-t. Ansari drámai munkákat végzett, és egy moziba vetíthető vígjátékot szeretett volna készíteni. Ansari hitt egy ilyen film életképességében, és példaként a Barbie (2023) sikerét hozta fel. Remélte, hogy egy korhatár-besorolású vígjáték mozikba kerülése mind a műfaj, mind a formátum életképesnek bizonyul, és „szar koppintásokhoz” vezet.
A Dan Freedmannal, Phil Strinával, John Biondóval és Matt Leonettivel folytatott tárgyalásokat követően a projektet a Lionsgate Films vásárolta meg. Aniz Adam Ansari, Jonathan McCoy, Christopher Woodrow és Connor DiGregorio executive producerek, míg Brady Fujikawa és Jon Humphrey felügyelték a Lionsgate produkcióját.[8] Hivatalosan 2023 áprilisában jelentették be, hogy a filmet Anthony Katagas, Alan Yang és Ansari készíti, Ansari pedig íróként, rendezőként és főszereplőként is közreműködik. A produkciós cégek a Garam Films, az Oh Brudder Productions, a Keep Your Head és a Yang Pictures, a filmet pedig a Lionsgate mutatja be a Media Capital Technologies közreműködésével.
NYÁRI FÉNY, AZTÁN LESZÁLL AZ ÉJ
(16) Summerlight... and Then Comes the Night 2022, 111 perc
2022-es izlandi tragikomédia, melyet Elfar Aðalsteins rendezett, aki a forgatókönyvet is írta. A filmben, amely egy apró izlandi faluban játszódik, Elfar egy teljesen izlandi szereplőgárdát rendezett, amelyben Ólafur Darri Ólafsson, Heida Reed és Sara Dögg Ásgeirsdóttir is szerepelt, Jón Kalman Stefánsson 2005-ös, azonos című, ünnepelt regényének saját forgatókönyv-adaptációja alapján, amely 2006-ban Izlandi Irodalmi Díjat kapott. A film premierje a 2022-es tallinni Black Nights IFF fesztiválon a fesztivál legjobbjai között volt, a Santa Barbara IFF-en elnyerte a legjobb északi film díját, és öt izlandi film- és televíziós díjra jelölték, köztük a legjobb film díjára.
Ha jól figyelünk, a falu talán elmesél néhány elmondatlan történetet. Egy fiatal igazgatóról, aki latinul álmodik, majd feláldozza családját és jólétét régi könyvekért és egy távcsőért; egy termetes férfiról, aki összeomlik a sötétség alatt, és a fiáról, aki gázlómadarakat farigcsál. A basszushangú gazdáról, aki szép kerítéseket húz fel, de a testi vágyaknak nem képes parancsolni, egy magányos markolósról, aki hétvégi kirándulást tesz Londonba, és egy régi Dodge 55-ösről.
SVÉD TORPEDÓ
(16) Den svenska torpeden 2024, 120 perc
1939 nyarán, a második világháború küszöbén, Svédországban a 30 éves egyedülálló anya, Sally Bauer elhatározza, hogy első skandináv atlétaként átússza a La Manche csatornát. Célja, hogy segítség nélkül Franciaországból Angliába jusson a nyílt vízen át. A háború közeledése Európában egyre bonyolultabbá és sürgetőbbé teszi álmai megvalósítását, miközben hatalmas családi és társadalmi nyomás nehezedik rá, beleértve a fenyegetést, hogy elveszíti szeretett fiát. Sally felveszi a harcot a konvenciók ellen, szembenéz a félelmeivel, és minden erejével azon van, hogy támogatókat szerezzen nem mindennapi vállalkozásához. A valós eseményen alapuló Svéd torpedó egy bátor nő inspiráló története.
ROKONIDŐK
(16) La venue de l'avenir 2025, 124 perc
A Colours of Time főszereplője négy unokatestvér, akik ugyan nagyon különböző életet élnek, rájönnek, hogy egy közös családi titkon osztoznak. 1895-ben egyik felmenőjük, az akkor 21 éves Adèle elhagyja szülővárosát, hogy megkeresse édesanyját Párizsban. A modern világ küszöbén álló város tele van avantgárd művészettel, utat tör a fotográfia, és megjelennek az impresszionista festők. Miközben a négy ifjú Adèle nyomdokaiban jár, feltárul előttük a fiatal nő meghökkentő története.
VADÁSZAT UTÁN
(16) After the Hunt 2025, 139 perc
2025-ös pszichológiai thriller, melyet Luca Guadagnino rendezett, Nora Garrett írt. Julia Roberts, Ayo Edebiri, Andrew Garfield, Michael Stuhlbarg és Chloë Sevigny főszereplésével készült film Almát, egy egyetemi professzort követi nyomon, akit szexuális zaklatási vádak kereszttüzébe keveredett egyik diákja és egy kollégája.
A film világpremierje versenyen kívül volt a 82. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, 2025. augusztus 29-én, és az Egyesült Államokban az Amazon MGM Studios bemutatója 2025. október 10-én várható.
Egy egyetemi professzor kénytelen szembenézni saját titkolózó múltjával, miután egyik kollégáját súlyos váddal illetik.
OKTÓBER 23.
OKTÓBER 30.
*****************
BOX OFFICE
*
# | CÍM | BEVÉTEL | BEMUTATÓ |
01 | TRON: ARES |
$ 54,578,812 | Október 10. |
02 | EGYIK CSATA A MÁSIK UTÁN |
$ 34,160,178 | Szeptember 26. |
03 | TAYLOR STIFT: THE OFFICIAL RELEASE PARTY OF A SHOWGIRL |
$ 34,062,774 | Október 3. |
04 | FEKETE TELEFON 2 |
$ 26,500,000 | Október 17. |
05 | ROOFMAN – A BESURRANÓ |
$ 15,516,460 | Október 10. |
- | |||
06 | GABI BABAHÁZA: A FILM |
$ 14,719,305 | Szeptember 26. |
07 | DÉMONOK KÖZÖTT: UTOLSÓ RÍTUSOK |
$ 12,771,304 | Szeptember 25. |
08 | DEMON SLAYER: KIMETSU NO YAIBA - INFINITY CASTLE | $ 11,379,070 | Szeptember 12. |
09 | ZÚZÓGÉP |
$ 11,121,425 | Október 3. |
10 | HÍVATLANOK - MÁSODIK FEJEZET |
$ 7,621,466 | Szeptember 26. |